مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 11:172022-03-31اجتماعي

ایلام زیبا| از روستای گردشگری زید تا دره زیبای رازیانه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، شهرستان بدره در دامنه کبیرکوه در کنار رودخانه سیمره و جنگل های طبیعی بادام و بلوط قرار گرفته است و دارای استعداد کشاورزی و باغداری و پرورش ماهی قزل آلا است.

این شهرستان از شرق به استان لرستان، از شمال به شهرستان های ایلام و سیروان، از جنوب به دره شهر و از غرب به شهرستان دهلران منتهی می شود.

 شهر بدره مرکز این شهرستان است و مردم آن عمدتاً به گویش بدره ای سخن می گویند.

این شهرستان دارای جاذبه های فراوانی است که مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان عبارتند از: 1)  دره ییلاقی کلم:  این دره زیبا و سرسبز ییلاقی در روستای نمونه گردشگری کلم واقع شده است فاصله این دره زیبا از شهر ایلام 60 کیلومتر است و دارای انواع باغات میوه و رودخانه های فصلی و دائمی است به گونه ای که جنگل و با خانه های روستایی آن به هم آمیخته اند.

زمان سفر به این روستا تمامی فصول سال و به ویژه فصل تابستان است و عمده مراجعین آن از اهالی شهرهای استان هستند، روستای کلم قدمت طولانی سکونت انسانی دارد، بررسی آثار باقی مانده از جمله قلعه و آتشکده، احتمال قدمت و سابقه تاریخی روستا را به دوران مادها افزایش داده است.

2) زیارتگاه جابر انصار:  در 12 کیلومتری شمال شهر بدره و در بین کوه های مله ریته و چال می در روستایی به نام جابر زیارتگاهی قدیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایلام زیبا| از روستای گردشگری زید تا دره زیبای رازیانه

ایلام زیبا| از روستای گردشگری زید تا دره زیبای رازیانه